Publikace

1-4 | 5-8 | 9-12 | 13-16 | 17-20 | 21-22

Staronová novelizace NOZ

Řadě kolegů specializujících se na soukromé právo zcela jistě neuteklo, že takřka již celý rok nazpět byl Poslanecké sněmovně rozeslán vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a další související zákony (veden jako sněmovní tisk 642) (dále jen „Návrh 2015“), který v současné době míří do 3. čtení. Více

25. říjen 2016 | Zdroj: epravo.cz

Pokrok v označování tabákových výrobků

Dosavadní právní úprava oblasti označování tabákových výrobků vychází z evropské směrnice 2001/37/ES[1] (dále jen „EUTPD I“). V důsledku vývoje v oblasti vědy, trhu a poznání chování spotřebitele byla v roce 2014 vydána nová evropská směrnice 2014/40/EU[2] (dále jen „EUTPD II“), která reaguje na tyto změny a bezpochyby znamená posun v oblasti regulace označování tabákových výrobků. Více

30. září 2016 | Zdroj: epravo.cz

Rozhodnutí ve věci c-160/15 gs media bv v. Sanoma media netherlands bv a další aktuality v oblasti autorského práva

Dne 8. září uveřejnil Soudní dvůr Evropské unie rozhodnutí o předběžné otázce ve věci C-160/15 (GS Media), zabývající se právním zařazením linkování k obsahu, chráněnému autorským právem. Dne 14. září pak představila Evropská Komise oficiálně další sérii návrhů na modernizaci autorského práva a o den později vydal SDEU rozsudek ve věci C-484/14 (McFadden), kde se soud zabýval právní odpovědností subjektu, zpřístupňujícího veřejně svou Wi-Fi, v souvislosti s porušováním autorských práv na internetu a možnostmi právních kroků držitelů autorských práv vůči subjektu, poskytujícímu takovou službu. Více

30. září 2016 | Zdroj: epravo.cz

Video budoucnost: nová pravidla pro audiovizuální služby, možnost vynucení podpory národní kinematografie videoknihovnami a efektivní prevence nezákonného pořizování foto a videozáznamů

Evropská legislativa si již před drahnou dobou vzala za cíl přiblížit právní regulaci audiovize změnám, kterým podléhá vytváření, šíření a konzumace video formátu. V posledních letech se tempo změn ještě zrychlilo. Podíl videa na uživatelsky šířených datech by do roku 2019 měl tvořit 80%. Audiovizuální média jsou schopná zasahovat mezinárodní trh snáze, než např. tištěná. Nesporného společenského a obchodního vlivu videa si všimlo již nemálo významných platforem jako např. Facebook. Přesun na video komunikaci se však ukazuje z právního hlediska jako nikoliv bezproblémový. Více

10. srpen 2016 | Zdroj: epravo.cz